Saturday, March 12, 2011

PELAMIN - FOREST & TREES

Meowning..! :)

Hye all...this is a scheduled entry, saje je buat scheduled cos normally weekends sgt malas untuk online. I kan suke online kat office je, sgt suka menyalahgunakan facility office.. haha ;p 

Anyways, here some pelamin ideas to share..  i slalu nampak these pelamins from top wedding planners like Flora Etc, Nas Great Ideas and Arjuna Cipta. Dulu i suke entrance yg berjurai2 tu kan, now i love these forest/tree pelamins..!!! (still love both now). I sukaa sgt2 coz it's different and it creates that 'forest' or 'garden' feeling... Actually im in love ngan concept batang pokok putih yg besar2 tu..serious unique and pelamin xnampak kosong.. hehe.. Rase these pelamins are actually lebih simple than using drapes n chandeliars n blabla..kan? ntah le (suka2 je ckp2..haha ;p) but dont get me wrong, i still suka drapes n chandeliar sume tu.. hehe.... Ok here are some photos i kept in my wedding folder..kecian dia terperap situ.. hehehe... ;p


ARJUNA CIPTA (click here)
nanesh tgk pokok2 yg kat tepi tu... sukaaaaa sgt2222.....
daddy i waaannnnn.... ;p

entrance with white tree... are those real tree of pakai plaster?? i seriously wanna knowwww....


FLORA ETC BY RAZAK AHMAD (click here)
ni lagi byk pakai pokok2... Mr Razak ni mmg known for Flower Guru, that's why bab2 pelamin yg pakai pokok2 ni sgt terer.. haha.. tgk la i jumpe byk weddings yg dia wat pakai pokok2 niee..

suke tree yg kat depan pelamin tu.... yg kat pelamin tu nice gak.. dia wat single ke tepi..nice gak kan, it doesnt have to be balance kan?

hoh..giler byk ribbons... tp nmpak dia base dia pakai pokok putih... dis really reminds me of the tree in citer Avatar..
ideas, ideas...sape nak buat concept macam 'Tree Of  Souls' dlm Avatar? buat all white reception.. confirm cool n chantek..! :)
more trees......!! macam in enchanted forest kan.. huhu.... daddddyyy...mommyyy..
hahaha lawak kan mcm anak spoiled brat plak.. ;p Oops i xcamtu kayyy..


UNKNOWN (source Mr Oogley)
i found this mase google...  not sure who's the wedding planner? anyone? 
i loveeee everything about dis pelamin..! love the damask backdrop.. but wished it could be more brighter, macam malap sket..


 NAS GREAT IDEAS (click here)
 hoh yg ni xyah ckp la.. when it comes to NGI, mmg berzuta2 bunga n stuffs dorang pakai..i simple adore the rose garden in the 1st pic...bestnye guests tu dpt experience wedding camni.. T_T
huhuhu sayaaanngg, kalau belah bertandang u nak x wat camni?? 
(ayat lembut tapi paksa kalau xdpt untuk sanding belah pompuan..haha ;p)


Okaaay Okaayy... mesti u all bising naper Renee Meow ni suka post pelamin2 yg grand2 nih? Mesti u all ckp dorang ni sumer mahal2.... Ok jawapan i, im just sharing ideas because these top vendors always create someting different.. ye lah,xkan nak stick to idea yg sameeee je kan? kalau camtu smpai skang kite kalau kawen pakai pelamin baldu? About price-yes memang mahal than ordinary bridals because they will create one-of-a kind pelamin for you and effort mendesign and source barang2 tu mesti yg berquality kan... ececeh i ni plak macam wedding planner..haha..

Tp i paham, i think most of us kan budget brides...so we can use these as inspirations..n oso something to verangan on.. haha ;p jgn tiru bulat2 da la ee... i saw one pic of festival kahwin in JB, ade bridal tu tiru bulat2 idea Arjuna Cipta yg pelamin Wing tu.. huuu dunno Arjuna Cipta tau ke x pasal nih...

Okay till then dearssss.... tatafornow.. happy preparinggg and verangaaaannnnn........ ;p


meowluv~

Renee meow
 
 

10 comments:

choclairissa @ intan said...

hi renee..i pun suke gile pelamin ala pokok2 ni..suke sangat..i berjaya buat for my wedding kt trg tapi kt sana xbanyak choice..so my dad siap tebang pokok buatkan..agaik gila idea itu tapi lucky my parents sporting ;)

wanna c? cube click link ni~budget bride~

http://choclairissa.blogspot.com/2011/02/my-reception-dais.html

fira. said...

*gulp* *telan air liur* santek sgt la renee!!!

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

kalau boleh go green lagi mantop!!! buat kat area yang banyak pokok rendang2. tapi takut banyak nyamuk la pulek. ehehe.

ardinihumaira said...

dni pon nak berangan gak la :D

~ NANA ~ said...

i love flora etc works...superb! :)

R-YuzSha said...

Jatuh cinta dengan trees itu semua... ehehehe... wonderful designs and amazing ideas..

nur aishah bte abd hadi said...

darl
u asal jb kew
kat mana u tgk festival pengatin johor tu..
wee

Renee Meow said...

intan❤i dah tgk dear..chantek..!!tererrlah u all diy..hehe..

fira❤gulp jugak..;p

oshinz❤haha tu la kalau pakai real punye takut nyamuk n segala insect dtg lak..teehee ;p

dini❤mari verangaaannn.. :D

sha❤chantek kan.. different yg penting.. ;)

nana❤flora etc mmg superb keje dorang..mmg suke every single work dorang..tp verangan je la kot.. T_T

nuraishah❤no dear i kl je.. i nampak pics pameran pengantin jb tu thru facebook je.. pastu ternampak le bridal yg tiru pelamin arjuna..tp xtau le kalau bridal tu ada kena-mengena ngan arjuna kan..

meow~
http://reneemeowwedding.blogspot.com

arjunacipta said...

Salam Renee and b2b's

Great day all...thank u so much renee for listed us again on your blog and we really appreciate and we'll take it as a big compliment from you. Thank you

for that tiru wings isu....hehehe..we didn't take it as a serious matter and we just take it as a compliment and by the positive side..that's if somebody tiru our workmanship..thats mean that we are good...its good to be the remembered than the forgotten ones kan?...semua idea, rezeki and kebolehan Allah yg kurniakan...so redha je...but ofcourse as a human we guys agak terasa lah bab tiru meniru ni however we just hope that wedding planner or pelamin maker to be honest whenever they deal with their client's (from where they got the idea's). Honesty is the most important things in biz world. bile kite jujur baru dapat keberkatan kan?. So thank you again and continue supporting us. Muahhhhh

khairulaktar said...

My musicians were involved in the latest event which the tree decoration were done by Flora etc.it was held at Dewan Perdana Felda.I have the video on that on my youtube inspironenterprise under Hani and Mubarak.