Wednesday, May 25, 2011

Renee Meow's Merisik + Engagement 10.04.11

MeowMeow pretty ladies..!!

yeay mood da ade untuk update blog.. wow it took me almost 2months to update my blog.. my engagement kira dah basi dahh.. hahah.. Anyways, basi ke tak xkisah nak post gak about my Merisik+Engagement day... :)

Hurrmm i don't know where to start, so first with my checklist..you can view it here.. and can also refer to my last post (here) and (here) for my checklists, preparations and inspirations. so far alhamdulillah almost all settled before the majlis..and sumer yg i nak terlaksana.. and surprising byk bende yg mula2 xde trus jadik ada sbb ada org sponsor.. hehe..so sweet kan... :D

M+E DAY PREPRATION LIST


1. DATE, VENUE & GUESTS
DATE          :10TH APR, 3PM
VENUE        :KOTA DAMANSARA (LIVING ROOM)
GUESTS      :FAMILY & ROMBONGAN (APPROX 100GUESTS)  
                  Sorry xinvite u all, it's only a private family occasion


2. THEME (Light Yellow)
ME&FARED :YELLOW
FAMILY     :ANY COLOUR


3.ATTIRE

BAJU          :Yellow Modern Kurung (mama buat kat kb-chantek!)
CORSET      :Skin Colour
SHOES        :Light Brown (pakai ker?hehe)

VEIL           :DIY or if xsempat beli yg murah2 aje..
H.BOUQUET :DIY butterfly



4.MAKEUP   :booked Sara (rm150 pay on the day)
                  :makeup start 1pm


5.BILIK        :3rd bedroom (my bro Alias's bedroom)
                  :kemas bilik
                  :tukar langsir
                  :letak air freshener
                  :tukar bedsheet
6.PELAMIN  :DIY simple mini pelamin/seating
                  :kerusi kayu bilik mama
                  :flowers@ssf@fahlean@fresh flowers floristika
                  :yellow+white cushion
                  :pinjam sil kakija (incase)


7.PHOTOG  :family@kakyanti + BIL daniel + Fren (sbb dorang ada DSLR..haha) ada 3photog!! wee.. :D


8.DOORGIFT :nil


9.FOOD        :a) KUIH siap potong @ sajian utara kelana jaya - ORDERED KAKNURI 0173155316
                    -roti jala (5kgx70=rm350pcs)
                    -kole kacang (1talam)
                    -Jelly pandan (1talam)                    -Kuih lapis (1talam)
                    -Bingka Ubi (1talam)
                    -Seri Muka (2talam)
                    -Karipap (200pcs)
                    -PICK UP @12PM SUNDAY 10APR


                    b)MEEHOON - kak ogy
                    c)KARI AYAM - kak ogy
                    d)HOT DRINKS (teh o + teh tarik if requested by daddy-end of ceremony)
                    e)COLD DRINKS (orange/grape)  
                    f)PAPER PLATES, BOWLS, CUPS, PLASTIC SAMPAH
                    g)CHAFING SET 
                    h)CANDY for kids (candy buffet)
                    i)nasi impit+kuah kacang
                               
10.CANOPY  :BIL abg kassim
11.HANTARAN : DIY Fresh Flowers
                         a)kaki dulang
                         b)alas dulang
                         c)plate/mangkuk
                         d)blingbling+ribbon
                         e)fresh flowers@floristika
                         f)sireh@kedai kap lam ya nga
12. ITEMS FOR HANTARAN
1. SIREH JUNJUNG
2. CHOC OREO TRUFFLES - ordered with cousin reena (da x surprise da cos pn jaja da intro kat BBF.. haha ;p)
3. FRUITS - grapes,green apples, etc (kakyanti sponsor)
4. CAKE- secret recipe brownie cake
5. KAIN/BAJU - kain baju melayu biasa @kain pelekat (yg nikah punye simpan for surprise ;p )

See? Alhamdulillah almost 99% striked out..almost ape yg prepared and planned(and also unplanned) sumer terlaksana... :)

ok let's start story-mory in detail.. :)

THE MERISIK + ENGAGEMENT OF MARINI & FAQARUDDIN 10APR11
weee...happy sgt2 time nie.. :D 


THE INVITATION
since this is small n simple family occasion, i x invite frens n u all...sowy ek..segan la majlis biase2 je kan.. invitation was done by parents n my eldest sis kaktini..biase by call jer kan.. n i plak saje2 xde keje buat e-card for relatives yg ada fb..buat kat picnik.com jer.. ;)

THE ATTIRE
Remember this entry? (here) . i punye la risau when we all dpt tau je nak ada merisik+tunang trus mama beli kain kat kb..mama bought me kain kuning rainbow2.. at that time i mmg mcm nak nanges tp terserah gak cos sponsor kan.. haha.. so almost a month gak dupdap2.. measurement pun bagi thru phone je.. hehe.. so thanks to my mama n great tailor kat kb.. dis tailor ni super nice and jahitan mmg chun..!! rasenyer da lama xde tailor yg camni, mmg past few years kalau buat baju mesti teruk.. dis one mmg try2 je trus suka..!!
But one prob, i wish i can share wif u all sape tailor ni tapi mama suh senyap2 sbb nak jaga exclusivity. huh apakah? meaning, mama xnak ramai org tau pasal tailor ni takut nanti dia bz and quality xbagus..boleh plak camtu ek?? nak simpan sendri la tu..haha.. so consider this tailor as our 'family tailor'.. hahaha.. serious xbleh tahan..veil plak i xprepare pun, just pinjam je mama punye selendang..(rase nyesal x carik veil yg chantek2, bila tgk pics mcm makcik2 pun ade..huwaa T_T)

here's my engagement attire..
ni paling close-up yg ade..xtau naper gelap..huhuu..
light yellow+dark yellow chiffon+patch lace


THE HANDBOUQUET
handbouquet ni sebenarnye was not planned at all.. i was actually doing a handbouquet job by a girl who contacted me in facebook, she was interested with my previous post (here) . yup BUTTERFLY HANDBOUQET..!! The girl wanted yellow+green theme, so i pun hunt la for butterflies but unfortunately kat msia ni sgt susah nak dpt silk butterflies yg nampak real tuh..! sumer yg plastic2+stokin2 type je ade.. lastly i gi SSF n jumpe yg nice..so bile i dah siap beli pun (and dat day mase beli kete kene pecah laptop hilang.sobs T_T ),  dat girl senyap je..dah byk kali tanye nak ke x, but no reply..atleast kalau xnak bgtau je la kan..ee geram..! so i simpan je la.. then later my fsil nak butterfly handbouquet 4her wedding, but xjadik sbb xmasuk tema.. A few months after, bila dpt tau nak bertunang, and kebetulan theme yellow, i pun ape lagik bersemangat nak pakai butterfly handbouquet itu..!! so here's my DIY BUTTERFLY HANDBOUQUET (x chun sgt sbb agak lopong..haha..nmpak wires plak kat dlm2..xsempat nak fill up ngan crystals.. rasenyer kalau buat betul2 ni confirm lagi chantek nih..hehe)
light yellow+white butterflies.. :)



THE MAKEUP
i love my makeup...!! that's what i can say.. hehe.. thanks to SARAH from http://sarasamsudin.blogspot.com. she did a wonderful job, dah la baik friendly, cute plak tuh.. my family suka dia n her work.. so far my aunty, cousin, my sis, my future sis-in-laws, frens, dah amek sara for makeup.. dia mmg pro..! false eyelashes yg dia pakai pun chantek, effect dia nampak natural je xnampak pelik.. only thing i kureng is maybe product krayolan tu mcm sticky sket and kalau under yellow light i nampak gelap.. ke i mmg gelap??hehe..but overall mmg sgt suka!
so sape2 interested please contact sara, harga dia pn mmg berpatutan and worth it :)
 sara yg sgt tekun.. hehe ;) beza giler i ngan dia..orgnya halus jer, i ni gedabak..haha ;p
i like the eyeshadow sgt chantek...!! 
 please visit her http://sarasamsudin.blogspot.com or add her FB Sara Samsudin

THE MINI PELAMIN
My M+E was inspired by these in my previous post (here) . Oh i sgt heart itu mini pelamin by SHER. sgt simple n sweet.. so first plan nak buat camtu DIY.  but suddenly last2 minute mase nak pinjam bunga from my sis's SIL kak liza, dia pinjamkan trus backdrop langsir n bunga2.. aha.. kebetulan ade plak bunga yg besar n ada yellow theme.. so add on kerusi kayu sampan from my mom's room je. kak liza ni ada butik kahwin kat sg.buloh so anything interested can call her or add her FB Norliza Asman. She did my brother's reception kat TTDI, mmg nice.. So here's my simple mini pelamin ;p

THE FOOD
My mom chose our event to be held after Asar, so timing  tu just nice for teatime.. Food list ada kat atas tu, incase if anyone nak refer makanan ape yg sesuai untuk majlis teatime. We all ordered meehoon and kari ayam from kakliza.  And kuih muih+roti jala we ordered kat kelana jaya.. We all just prepare drinks and nasik impit+kuah kacang. mmg sedap2 semua guests and relatives suka.. Alhamdulillah :) my family mmg slalu order kat kedai nie.. Sape2 yg nak order kuih2 melayu yg sedap pls call Sajian Utara 0173155316 (kak nuri). Their restaurant is located at SS3 Kelana Jaya, next to clinic and kedai makan ala2 medan selera(suka layan kueh teow lau wah kat situ since kecik2 lagi)


 cian my fiance tgh kelaparan time..before sampai umah dia da sms dia lapar.. hehe..


THE HANTARAN
Part yg i paling suke is this..!! hehe.. because sumer DIY and was done the night before..i siap dlm 3hours camtu sambil borak2 ngan mama n watch tv. All stuffs like kaki dulang, alas dulang, etc etc i mmg simpan from my sisters+brother's wedding, so senang keje.. i just bought my yellow flowers from floristika around rm17 per packet (ada 20) and also bought loose flowers yg dah patah2 for 50cents each..campak je kat brg2 tu.. so each dulang i estimated around rm40 je..jimat kan?hehe...In between the flowers i letak deco besi daun which xnampak sgt T_T And guess wat, bleh plak i terlupa nak beli sireh for sireh junjung..haha.. dah siap2 nak letak sireh je tp bleh plak terlupa.. ;p Here's my DIY hantarans....ok x? anyone interested bleh calling2 yeaaa.. hehe..

hantarans from him.. fruits, sireh, ferrero rocher, kuih lapis sarawak yg cute..! :)
for him.. forrero rocher, kain baju melayu biasa, sireh junjung yg xde sireh,fruit basket (sponsored), brownie cake from secret recipe ;)


OTHER STUFFS

 CHOC OREO TRUFFLES
choc oreo truffles from Pn Butterfly.. i mula ordered wif my cousin and nak surprise u all with this new thing, but tgk pn butterfly pun ada buat n promote kat BBF trus tak surprise..haha. Last minute my cousin xdpt buat cos her grandma meninggal, so i mintak pn butterfly buatkan last minute.. tq sgt pn butterfly!! i xbuat as hantaran pun, i changed to ferero instead and simpan untuk family.hehehehe ;p mmg sedap! but i wished the oreo would be crunchier inside baru la sedap.. :)

OUR PHOTOFRAME
haha ni xde keje namanye.. i saje je print out these popular pics (popular ke??) haha... n laminate them and paste kat frame ikea..temporary je cos dats not my room.. ;p


*
So ape lagi ek? rasenyer tu je kowt i nak share ngan u all.. biase2 jer kan majlis i nih..
remember, blog ni kite buat for sharing, not menunjuk2 tau... 
oh btw if sape2 yg nak tgk my pic bleh tgk kat fb here 

sape2 yg xde my fb, do add me ya.. search Renee Meow confirm jumpe punyer.. hehe..

Lastly, i want to thank all yg terlibat yg menjayakan yg merisik+tunang nie.. sgt terharu tau.. bile da abes event tu i hugged all my family members..hehe.. serious rase mcm xcaye this is my event, cos slalunyer asyik org lain punye event kan..haha.. Thanks to daddy, mama, kaktini,kakyanti, farouk, alias, aunty irene, najiha, aunty rose, aman, kiki, bibik2, kakliza and family, and all yg i xmention kat sini yg terlibat.. THANK YOU SGT222..appreciate sgt22...!!
and to my meowgagahsayang... im so happy to be ur fiancee and so happy to be part of ur family yg best tu.. Altho people said baru one step in, tapi i mmg dah rase mcm part of ur family. i love u all..!! i love mak, abah, kaklong, abg apai, kak ngah, marisa, adam, amy, faez.. u all mmg besh..tq so much :) i love u so much my sweetheart feeyonsay..cant wait to be ur wifey.. hehe :"> (ok u all bleh muntah skang) ahahaha.. ala nak mushy2 pun xleh.. hmmphh..! haha ;p

 Ok la, better stop ngarut now.. i rase mcm this post mcm confusing sket n xorganized sbb blur xtau nak review own event.. hehehe.. Awrite till then ladies, daa~~

cuci jgn tak cuci....! hehehehe.. ;p
*hours after the event*

meowluv~

Renee meow

22 comments:

~ NANA ~ said...

suka bj u! :)

elle's laaa~ said...

renee.... u took so longggg to up ur eday entry yaa.. ;) hari2 tggu u nk wat entry mase u tunang tau.. hehee

UyaRayza said...

suke photoframe tueee hehehe...n the ferrerorocher tue hehe..n ur baju so sweet dear hehehe

amy fahmi said...

kaler baju tu lawa la...slalu i tgk baju kuning pelik, tapi u punye just nice.. :)

nida-razak said...

baju cantik!! love the beading =)

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

baju sis cantik.. mekap pun cantik jugak!!!!!

LisaLisut said...

br 2 bulan.its not basi yet la renee.hehe.enjoy ur engagement phase before turn to bridezilla mode ok.hehe

dhmcm senyum siti nurhaliza dah!

ElyaElmo said...

renee...cepat2 sket kawen..haha

choclairissa @ intan said...

u ade iras2 dato siti la dear~ :)

Lieya said...

wa wa waaaaa..... congrateeeee...

Norhayati Rostam said...

Wah!
Rezeki la kan.
Ada hikmahnya orang tu cancel handbouquet tu, ye tak?

Hunny Kitty said...

kunennnnggggggg

e.t.t.y said...

baju cantik, mekap cantik, hantaran pun menyerlah [psst, i pun buat kunen jugak], makanan sedap....
ahhhh semua best....

Mai Sakurada said...

gambar yg last tu terbaekkkkk.. ekekeke

r3bL said...

hantaran cemerlang! mekap cemerlang dan handbouquet pun cemerlang. tahniah :D

K.I.N.A said...

jaja punye truffles sedap gile!

haha..gambar last tu memang tak tahan..bagus2..

lind said...

semuanya nampak perfect!

nur aishah bte abd hadi said...

darl
i suka lah yg full flower tu apa erk..
u pakai bunga apa
hee
cantik sgt

fira. said...

congrats renee.. walaupun dh lama but bile tgk ur pics n ur review rase sgt happy. glad everything went well. so happy for u, si darah manis. =)

didieadila said...

congrats renee! lpas ni stat prepration utk wedding plak! weeee~

missbutterfly said...

congrats renee!! dh brapa bln dh tunang? hehee. cant wait for ur wedding!! btw. thanks for the order..:)

kina. bila nk order lagi? hehee

Diana Abdul Molok said...

cantik makeup and baju u renee, love 'em so much!