Wednesday, March 5, 2014

BAD REVIEW VENDOR

Ahaaa bad review time..hahahaa *eh eh gelak jahat plak*

Sapekah bad vendor untuk episode kali ini??

This just happened to a fren from FB... kesian sgt kat my fren pengantin baru sorang nie, tgh tunggu Tribunal Pengguna je to take action kat dorang nie.. Pengantin requested to help spread the news to all, untuk dibuat pengajaran and future b2bs to be extra careful...

Here's her story..




Kalau u yang kena FRUST tak?? eiiii kalau i da jadi HULK da mengamok nak bakar je rase..huhu..

To MR EYE LENS PHOTOGRAPHICK, sila lah jawab client berbayar u nie.. dont avoid dan lari dari masalah. Kalau ada problem atau terdelete memory photo dorang ke hape ke, inform la kat client. Jangan terlari2 avoid dan drag problem ni sampai ke sudah.. tak pasal2 effect biz u nanti..

Peliks kan, tengok works dorang ni boleh tahan, smart gak.. nama pun ok la familiar la jugak walaupon bukan nama besar.. tapi bila ada fren terkena camni, sorry la we have to spread the whole country to be extra careful..

Ni comment dari pengantin baru yang i LIKE.. Agree sangat2...


Sape2 yang ada berurusan or ada contact dengan dorang ni please lemme know ye.. Kot2 ada contact number lain ke, ape ke... Please help my poor fren to selesaikan masalah ini..

Thanks alls! :)

meowluv~

16 comments:

  1. Wahh takutnya kalau jadi macam ni..mintak dijauhkan lah..

    ReplyDelete
  2. tunggu entry bad review vendor daripada i pulakss, geram ni

    hahaha

    ReplyDelete
  3. OP kite pon mcm hampeh.. sedih sbb byr beribu.. hasil x seberapa.. =(

    ReplyDelete
  4. tang photog perangai huduh ni mmg org pon rs ritu..
    stress gile.. memori kot..
    end up? ktorg mmg xde wedding album pon smpi skrg T_T
    sbb nk print pon kualiti gile out..

    ReplyDelete
  5. kwn sy guna khidmat photografer ni.. so far ok je, tapi kenapa dia buat mcm ni kt kwn akak.. siannya la...

    ReplyDelete
  6. salam,
    kepada yang berkenaan.
    isu ini antara client dgn kami,
    benda ni ada miscommunication antara kami..saudara cuma mendengar dari pihak client..it not wise utk jst dgr dari sebelah pihak..untuk kami dedahkan semua tentang miscommunication yang berlaku antara kami ia akan lebih mengeruhkan keadaan..kepada yang tidak well known tentang setiap inci perkara yang berlaku, diminta untuk tidak membuat sebarang spekulasi..pada awal bulan Mac 2014, pihak kami telah pun memberitahu pihak client supaya mereka boleh mengambil album2 dan poster yang telah siap..namun sehingga ke hari ini masih membuat penangguhan..amatlah mengecewakan pihak kami apabila mengetahui situasi antara kami telah pun menjadi bualan orang ramai dan dipercayai akan memberi impak kepada perniagaan kami..diharap pihak yang berkenaan atau pihak client dapatlah kiranya mereka menyelesaikan isu ini secara face to face dan boleh lah datang terus ke ofis kami untuk mengetahui secara lebih tepat..sekian harap maklum...
    Khairul Fazly
    Eye Lens Photographick

    ReplyDelete
  7. saya pun da kena..dapat gambar pecah2...video cuma blh bukak kat vimeo je..folder video dlm cd langsung xblh bukak...sangat xpuas hati.nak buat macam mana kan..photographer pun ambik dr org pelamin..

    ReplyDelete
  8. Eleh yg komen atas tu bukan admin eyelens pon padahal kawan dia yg backup dia!!! Klu betul2 la xde mkne die berani nk komen pon just bising2 dlm ofis dia boleh la cm haram si perangai KF tu.. Budak2 photographer yg kerja dgn dia pon dh ramai yg lari sbb perangai dia tu dgn gaji xbayar bnyk la alasan dia kerja suka paksa org tmbh2 kt budak practical dia buat cm hamba je suruh buat mcm2 padahal elaun pon x bagi tp kerja bagai nk rak mmg cm sial la si KF tu...

    ReplyDelete
  9. admin eye lens a.k.a KF,
    tak perlu lah kamu nak tegak kan benang yang basah. Buktinya saya sendiri terkena macam apa yang terjadi dengan kawan renee. Majlis 25/12/2013 hingga hari ini masih lagi tak dapat gambar lagi. Alasan yang sama kata gambar pecah2 lah bagai n nak refund tapi janji tinggal janji. Kat dunia mungkin boleh terlepsa tapi tidak di akhirat!

    ReplyDelete
  10. Saya pn sama..wedding bln 2 sampai skrg xtau apa status..now dlm proses masuk tribunal..@renee how to cntct ur fren tu?sy rasa dorng pm dah block my no..

    ReplyDelete
  11. Alahai... kenapa lah lambat jumpa review mcm ni... saya dah keluar rm1500, nasib baru bayar 50% utk engagement+wedding. Engagement buat bulan 8, bulan 9 dah finalize layout, janji nak bg album secepat mgkin tapi smpai skrg x dpt album..... janji nk bg montaj lg lah ntah apa2.... contact semua nombor x berjwb... bisnes org melayu bagus sungguh

    ReplyDelete
  12. Ye same la dgn i pun. Mmg hampeh eye lens photographick ni. I baya 3k kot utk pelamin dewan and photobooth. End up pelamin je dapat. Photobooth simpan kat mane ntah. After event call and msg langsong x berjawab. So sad la bisness mcm ni.

    ReplyDelete
  13. boleh call sy 0124422859 untuk pertanyaan saudari

    ReplyDelete
  14. terjumpe blog ni.. same la.. kiteorg wedding Nov 2013 tp smpai skang album x dapat.. call x angkat.. gi ofis da pindah.. ntah mane la die skang.. nasib sempat recover soft copy.. sume bende x de janji ke laut hindi peginya.. sedih mmg sedih.. anak da besar pun x dapat lagi album

    ReplyDelete
  15. hi , saya pon kene juga. Sampai sekarang x dapat album. Call mmg x angkat. The worst saya pegi kedai mereka dah tutup di Seksyen 7, Saya sedang keep track dimana mereka buat pameran. Sesiapa yang bercadang nak serang mereka PM saya. Sangat keciwa dengan Eye Lens ni sbb masa payment mintak laju. masa dekat dengan wedding saya call mereka macam peminta sedekah sbb kalu x call mmg dia org x akan datang amik gambar wedding saya sedangkan payment 80% dah dibuat setahun sebelum majlis.

    ReplyDelete